Welcome aboard to the our video site for sailors. We are being constantly blasted by scammers and pirates, so registration is invite only
contact@sailorsahoy.com with "Invite". No spam, no newsletters. Just a free account
Kratke hlače Stvoriti
Just as we were about to set sail here in Greece from the island Poros, our wind sensor suddenly stopped working. No wind direction, no wind speed. Not ideal when you're navigating open waters. Maybe it had been a bird? Or sun and salt damage? Or just one strong gust too many. Whatever the cause, I had to climb up the mast, attached to a line and helped with a winch. And ofcourse the new windmeter! So up I went — 22 meters high at the top of our catamaran’s mast and the camera rolling! I filmed the whole thing. Because this moment captures what it means to be a Digital Nomad: 🔹 Being ready to improvise 🔹 Making decisions to set clear couse again 🔹 Trusting your preparation, your partner and yourself 🔹 And staying calm, even with a shaky view ➡️ Want to see what it looks like up the mast, installing a new windmeter? 📹 Watch the video!
Hi from 𝗛𝐈, we are PAT and FRANKIE! We are living full-time on our sailing boat 𝗛𝐈 and sail around the world in search of a new home⛵ We're currently stuck in Tenerife with major damage - if you want to see more, check out our channel. Thank you! SUPPORT US ON PATREON:🫸🏼🫷🏼Join our crew today: https://www.patreon.com/patandfrankie HOMEPAGE | ONLINE SHOP: 💻 https://www.patandfrankie.com INSTAGRAM: 📱 https://www.instagram.com/patandfrankie ----------------------------------------------------------------------------------------------------- #patandfrankie #hibypatandfrankie #grandsoleil #sailingadventures #liveaboard #vloglife #sailing #boatlife #travel #canaryislands #atlantic #boatrepair #stuck #atlanticcrossing
Oggi giornata turistica! Dopo una mattina di pulizie sentiamo Paolo e ci organizziamo per vederci nella parte coloniale, di fronte alla cattedrale. Così facciamo, chiamiamo il nostro caro Taxista Aurelio e viaggiamo veloci verso la capitale. Abbiamo scoperto che la Repubblica Dominicana conta 12 milioni di abitanti di cui un terzo solo in Santo Domingo. Facendo un breve paragone, Milano ha 1,3 milioni di abitanti e Roma 2,8 milioni. Vi lascio immaginare il traffico… Comunque sia, arriviamo al nostro appuntamento in anticipo! Paolo è una persona che vive qui da 34 anni, una vita. Ci racconta come sia la vita qui, come sia stato arrivare in un periodo in cui era ancora tutto molto più indietro. Ha visto crescere la Repubblica Dominicana, diventando cavaliere del consiglio generale degli italiani all’estero e assistendo ad una crescita continua di italiani insediati qui. Andiamo a pranzo da Leonardo, ristoratore pugliese con locale sulla marina. Un pranzo che chiudendo gli occhi ci fa sentire a casa: taglieri di affettati, formaggi e vino rosso tutti di firma italiana. Si unisce con noi a pranzo Alberto, anche lui ristoratore di santo Domingo, che da 27 anni vive qui. Ha aperto un’enoteca/ristorante con 450 vini italiani a menù. Continuiamo a passeggiare e scoprire angoli tipici del luogo. Una giornata all’insegna della scoperta, di nuove conoscenze e di vita del posto. Ci leggiamo domani, con un’altra partenza.. Andrea
We sailed to Sardinia from the Balearics in June, the first anchorage was heaven on earth, and in the afternoon we entered Marina Stintino - watch the full visual pilot video: https://youtu.be/6pLLEH9brbA More in-depth study : https://seatv.world/docking/stintino/ #sailingchannel #sailing #shorts