Welcome aboard to the our video site for sailors. We are being constantly blasted by scammers and pirates, so registration is invite only
contact@sailorsahoy.com with "Invite". No spam, no newsletters. Just a free account
Shorts skab
⚠️ non mettere a rischio te e la tua barca⚠️ Quello che hai visto nel video non è solo “mare grosso”. È spesso il risultato di segnali ignorati. Se non vuoi trovarti nella stessa situazione, ricordati queste 3 cose fondamentali: 1️⃣ Non sottovalutare le condizioni meteo Il mare cambia in fretta. E quando cambia, non aspetta nessuno. 2️⃣ Ascolta gli enti per la sicurezza nautica Le comunicazioni della Capitaneria non sono un optional. Sono prevenzione. 3️⃣ Controlla sempre cielo e ormeggi Cime, parabordi, punti di tensione: basta poco per evitare danni enormi. La prevenzione costa tempo. I danni costano molto di più. Seguici per altri consigli ed informazioni sul mare e sulle imbarcazioni 🚢🌊 #HappySailing #SicurezzaInMare #GestioneImbarcazioni #Porto #Nautica
Vi har passerat ekvatorn och firade med bubbel/cola och chips direkt efter frukost🥂. Klockan var 08.26 och vi kryssade fram i 8.3knop, tack vare medströmmen, när plottern visade 0.00grader. Mäktig känsla att passera ekvatorn och det är även en seglartradition att bli godkänd av Kung Neptunus. Så han kom på besök under eftermiddagen och renade oss från landlivets synder och krönte oss till erfarna havsseglare. 🎉⛵️ Allt om ceremonin och firandet filmades så ni får se mer av det på söndagens youtube-avsnitt!▶️ Nu ska vi fortsätta "stampa på" i kryss vidare mot Galapagos. Vårt nästa delmål på seglingen till Franska Polynesien. När vi passerat Galapagos kan vi kursändra och få en mer behaglig segling. Det ser vi fram emot ⛵️💙 Området runt Galapagos är naturskyddsområde så vi behöver hålla ca 80nm avstånd annars kan man få böter på 1000dollar. ⛵️ Tycker ni att vi klarade Neptunus prövningar? Håll utkik efter söndagens avsnitt och lämna en 🌊 i kommentarerna om ni vill se hela ceremonin!