close

Welcome aboard to the our video site for sailors. We are being constantly blasted by scammers and pirates, so registration is  invite only


contact@sailorsahoy.com with "Invite". No spam, no newsletters. Just a free account

Celana pendek Membuat

Breaking in my 2.8L M20 on a DTS dyno. The smoke is from some accidental motor oil spill and some ran down the manifold. 15mins into the run it burned off. Made 177ft/lb @ 2500rpm with no tune during break in.

bmwturboe30

0

0

10,547

stellaoverboard

0

0

704

0

Sailingwithsix

0

0

4,397

✨Det er blevet tid til at prøve noget nyt✨ Siden vi forlod Aarhus sidste år, har vi stort set haft gaster med ombord hele tiden. Gaster kommer ombord sprudlende af ferieenergi, og det er så megafedt at mærke! Stemningen er fantastisk, og gasterne er altid ellevilde med Vela og det arbejde, vi har lavet. Det føles som et kæmpe skulderklap. Men måske har vi lige brugt vores energi på motorservice, fejlfinding eller at rense lokumssystemet, inden de kom ombord, og derfor er vores mindset sjældent det samme som vores gasters. Vi var nok ikke forberedte på, hvor meget energi det ville kræve af os at have gaster med ombord, ligesom vi - nok meget naivt - ikke havde tænkt på, hvor lidt privatliv man egentlig ville have. Det har vi i den grad kunnet mærke, at vi savner. Derudover kræver det også både tid at søge efter gaster og afholde samtaler for at finde de rette gaster til vores lille samfund. Når vores gode gaster så kommer ombord, skal der gennemgås sikkerhedsprocedurer, bådsystemer, strøm, vand og rutiner, så alle føler sig trygge ombord. Selvom vi har nydt rejsen med alle de gaster vi har haft med, har vi samtidig også følt et behov for at skrue tempoet ned og et behov for bare at være os selv og ikke skulle nå noget. Presset for at få mest muligt ud af tiden, når vi har gaster med, har vi i den grad kunnet mærke. Ikke fordi nogen har forventet det af os, men fordi vi gerne vil være gode værter. Og det er i bund og grund, fordi vi har for høje forventninger til os selv. Det kender de fleste? Så selv på tidspunkter, hvor vi måske havde mest brug for at ligge stille i en ankerbugt i en uge, har vi følt, at vi skulle videre. Sejle mere. Opleve mere. Det er ikke den måde, vi ønsker at rejse på lige nu. Selvom det har været enormt givende at have gaster med ombord, og vi har taget mange gode ting med os, så har vi også mærket, at det tager noget af det, vi egentlig sejlede ud for at finde. Derfor har vi besluttet at tage en pause fra at have gaster med ombord på ubestemt tid. Vi er enormt taknemmelige for alle dem, der har været en del af rejsen indtil nu. Vi følger vores mavefornemmelser, og lige nu skal vi prøve at dele eventyret bare med hinanden ❤️

justoceans

0

0

4

sailingseakat

0

0

599

Master the art of sailing solo! 🌊 Every sailor should be equipped to single-hand their multihull—because safety and independence go hand in hand. Whether you're a seasoned pro or just dreaming big, knowing you can navigate alone is the ultimate skill. Are you ready to elevate your sailing game? ⛵️✨ 🌊✨ #multihulls #cruisinglife #Nautitech #NEELtrimarans #Mc #shorts

aeroyachtcatamarans

0

0

0