close

Welcome aboard to the our video site for sailors. We are being constantly blasted by scammers and pirates, so registration is  invite only


contact@sailorsahoy.com with "Invite". No spam, no newsletters. Just a free account

מִכְנָסַיִים קְצָרִים לִיצוֹר

Three Truly Classic 78s have been launched so far: Heartbeat, Drumfire and Bontekoning. While Heartbeat and Drumfire shared a similar interior and deck layout, they were thoroughly personalised. A unique feature of both yachts is their double cockpit and double coach roof layout. This allowed a large and airy aft owner’s cabin to be integrated within the classic hull shape. Read more: https://www.hoekdesign.com/yacht/heartbeat1

hoekdesignnavalarchitects

0

0

3,645

When the highway becomes poetry — green hills on both sides, raindrops painting the glass, and a tunnel waiting like a hidden secret.

sailwithjay

0

0

109

0

marineservicenter

0

0

4

Dag 3 Karibiska havet ⛵️ Godmorgon från havet! Jag har haft ett rätt tufft nattpass med svaga vindar och små justeringar hela tiden för att försöka hitta var vi kan segla bäst utan att seglet fladdrar för mycket. Vi har ingen lättvindsbåt och inget lättvindssegel, så svaga vindar är ingen höjdare. Men nu har jag för tillfället hittat något som funkar så då passar jag på att göra benböj. Jag gör 50st varje dag och har gjort en bra tid nu. Ni som hängde med när vi seglade över Atlanten minns säkert att jag fick en falsk ishias och blev liggandes ett tag. Så detta är ett sätt att förebygga, hoppas det funkar! 💪 Idag ska det komma mer vind, jag hoppas fortfarande på det för helt ärligt känns det lite hopplöst med fladdrande segel och att försöka justera hela tiden fast inget hjälper. Ett tag var jag på väg rakt söderut för det var det bästa jag kunde hitta, men vi ska ju västerut och vi kör "vägra starta motorn" så länge det går 😅 Vi har väl diesel med oss för att kunna gå för motor i 2 dygn, men vi vill segla så mycket som möjligt! Men om vi kör "fingers crossed" för mer vind så kanske det kommer? Kommentera gärna med "🤞💙" om du gillar uppdateringarna från havet och önskar oss lite mer vind. Men bara liiite, jag vill inte ha för mycket 😅 Lagom är bäst, det ska väl inte vara för svårt att få till, ellerhur? Kram från oss ⛵️💙

sowhyknot

0

0

457

View from cabin sailing Bass Strait on the way to Phillip Island

traileryachtadventures

0

0

420

stellaoverboard

0

0

885