Welcome aboard to the our video site for sailors. We are being constantly blasted by scammers and pirates, so registration is invite only
contact@sailorsahoy.com with "Invite". No spam, no newsletters. Just a free account
Shorts Create
FOLLOW US --------------------------------------------------- Facebook: https://www.facebook.com/profile.php?id=61559312643639 Instagram: https://www.instagram.com/svutopia/ Pinterest: https://www.pinterest.com/svutopia/ About the Utopia: The historic Great Lakes schooner Utopia, built in 1946, offers a fascinating glimpse into maritime history. Originally from Sturgeon Bay, you can now find Utopia in Manitowoc, Wisconsin! Dockside visitors can explore this beautifully crafted vessel, which was designed by Fred J. Peterson of Peterson Builders, Inc. in Sturgeon Bay, Wisconsin and built in 1946. Utopia’s unique features include a steel double bottom for strength, wooden hull sides for warmth, and twin Detroit diesel engines. Visitors can marvel at her elegant lines, learn about her global circumnavigation, and appreciate the craftsmanship that has kept her sailing for decades. Utopia currently resides under the stewardship of the her new owners based in Manitowoc Wisconsin, where it continues to inspire curiosity and passion for the Great Lakes among learners of all ages.
Sailing Sweden Shirts now available - Quick, quality print-on-demand sailing apparel. Follow the link in our bio... Fly your country flag with pride on our sailing winch T. Shirt. Many other nations, flags and countries available in store. Check it out at: https://my-store-ed9038.creator-spring.com #sailinglife #sailing #etsy #sweden #printondemand #sverige
My website: https://www.nomadboatbuilding.com Instagram: https://www.instagram.com/nomadboatbuilding/ It's not about the money but living isn't free... Here are some ways you can support this channel. Buy some merch: https://www.nomadboatbuilding.com/shop/ Support these videos with monthly or annual pledges at Patreon: https://www.patreon.com/nomadboatbuilding Or make a one time donation: https://www.paypal.com/paypalme/nomadboatbuilding
Dalla Gomera sono andata all'isola di Hierro con la mia barca a vela Maneki. Sono circa 40 miglia nautiche con vento da Nord. L'isola di Hierro (ferro in spagnolo) e' quella piu' piccola dell'arcipelago spagnolo delle Canarie e anche quella piu' a sud. Era l'ultimo lembo di terra 'conosciuto' dalla nostra civilta' prima della grande distesa di acqua dell'dell'oceano Atlantico e per questo i cartografici avevano deciso di iniziare a contare la longitudine della Terra proprio da qui. Hierro convenzionalmente era il 'meridiano zero'. Le antiche mappe partono infatti dal 'meridiano di Hierro'. Sull'isola c'e' una sola marina, La Estaca e un porticciolo di pescatori (La Restinga). Essendo molto vulcanica, non ha spiagge, quindi e' difficile ancorare. Pero' ho trovato un posto, nel Mar de la Calma, costa meridionale. Come di deduce dal nome l'ancoraggio e' calmissimo. Unico inconveniente: niente campo internet e almeno 4 ore di sentiero impervio prima di raggiungere il primo villaggio...fuori dal mondo appunto.