Welcome aboard to the our video site for sailors. We are being constantly blasted by scammers and pirates, so registration is invite only
contact@sailorsahoy.com with "Invite". No spam, no newsletters. Just a free account
Quần short Tạo ra
⛵️ Join the Crew or become a VIP (our version of Patreon!): https://www.svsabado.com/subscribe/ ⚓️Check out our Blog: https://www.svsabado.com 📸Follow us on Instagram: @sv_sabado 🎁Our favorite products: https://www.amazon.com/shop/hollyandray **As Amazon associates, we earn commission from qualifying purchases** Holly and Ray have been #sailing together since 2020 on their #catamaran, Sabado. They have sailed the East Coast of the United States, the Bahamas, the Caribbean, and now the Pacific! They’re documenting #boatlife and their experiences as #liveaboard sailors. Subscribe to tag along on the adventure!
Idag bjuder havet på svaga vindar och vi försöker justera så inte seglen fladdrar för mycket. Dyningen är kvar så det gungar mer än det blåser för tillfället. Vi pysslar lite, barnen gör varsin garnboll och njuter av stillheten och lugnet som ofta infinner sig på havet. Första dygnen innan vi fått sjöben är vi så mycket vi bara kan i sittbrunnen, för att undvika sjösjuka. Så det blir också ganska mysigt när vi alla fem vistas på bara några kvadratmeter. Nästan alltid ett barn tätt intill mig som vill prata, gosa eller bara vara nära ❤️ jag tycker det är en av de mysigaste stunderna när vi seglar långt. Vi har ännu mer tid för varandra och kommer varandra ännu närmare ❤️ Vi passade även på att bada jag, Niklas och Erik. Erik tyckte det var konstigt att bada när badstegen inte var rakt ner så det blev mer ett dopp än ett bad. Men det var skönt att svalka av sig 💦 Hoppas du har en mysig dag. Kommentera gärna med 💦☀️ om du uppskattar dessa uppdateringar och ser fram emot morgondagens uppdatering från havet. Enligt prgognos ska det blåsa lite mer imorgon 🌬