close

Welcome aboard to the our video site for sailors. We are being constantly blasted by scammers and pirates, so registration is  invite only


contact@sailorsahoy.com with "Invite". No spam, no newsletters. Just a free account

Corti Creare

Towing line for superyacht tenders with a smart fuse. ✔️ Preloaded ✔️ Tested ✔️ Breaks at the right load – not your boat! Premium splicing. Next-level towing. https://www.premiumropes.com/superyacht

premiumropes

0

0

2,412

L' Harlem Shake del mitico Bellandi Group!!

barchebellandi

0

0

809

Arriving Ireland

roversadventure

0

0

5,214

Atelier Erplast Février'15 / Sextant Centrale: Ressemelage d'un flotteur polyéthylène d'un catamaran site web: http://www.erplast.com Suivez nous sur Facebook : https://www.facebook.com/ERPLASTnautic/photos_stream Spécialiste dans le développement et la fabrication de catamarans, dériveurs, pièces détachés (gouvernails, accastillage, cordage, gréement, voilerie, mise à l'eau) ainsi que des équipements techniques tels que des ceintures de trapèze, combinaisons, gilets de sauvetage, lycras, salopettes et vestes de quart etc. Erplast est une entreprise fondé en 1983, lider et unique fabricant français d'Optimist pour le loisir et pour la compétition. Les Optimists Erplast répondent à la jauge Loda 95 et participent ainsi à de grandes compétitions internationales depuis 1998. En 2009, Erplast reprend les marques New Cat et KL Catamarans devenant ainsi un acteur incontournable dans le monde de la voile légère. L'entreprise présente en 2012 son nouvel Optimist en polyéthylène rotomoulé, l'Optikid. Depuis 2013, Erplast présente sa nouvelle identité visuelle, le New Cat «M».

erplast4786

0

0

1,303

0

Sailingwithsix

0

0

2,132

Min syster dog när hon var 19 år. 💔 Och det förändrade hela mitt sätt att se på livet. Hon fick aldrig leva sina vuxendrömmar. Hon var full av energi, liv och drömmar. Drömmar som hon aldrig fick chansen att uppleva, för livet tog slut från en dag till en annan. Sorgen och läkningen efter hennes bortgång har fått mig att fundera mycket över meningen med livet. Emma har blivit min inre motivation. En ständig påminnelse om att inte skjuta upp drömmar, att inte vänta på “sen”. Så vi valde att inte vänta längre. Vi gav oss iväg. Sparpengarna och pensionspengarna kanske tar slut en dag, men livet gör det också. Och vi vill leva det liv vi drömmer om nu. Idag bor vi fulltid på en segelbåt som vi seglat från Grekland till Karibien. Båten heter såklart Emma.⛵️ När min son Erik, 4 år, frågar: ”Men mamma, kommer inte Emma att leva igen?” Då svarar jag med tårar i ögonen: Nej, älskling. Men vi lever. Och genom oss får hon följa med världen runt. I vinden, i vågorna och i våra hjärtan. ❤️⛵️🌍 Livet är nu. Vänta inte på ”sen”.❤️

sowhyknot

0

0

383