close

Welcome aboard to the our video site for sailors. We are being constantly blasted by scammers and pirates, so registration is  invite only


contact@sailorsahoy.com with "Invite". No spam, no newsletters. Just a free account

شلوار کوتاه ایجاد کردن

0

bagbihan

0

0

1,766

immerse yourself in Ralph Lauren's exquisite design. An interior by @ralphlaurenhome uses African makore mahogany and Tuscan marble to accommodate 10 guests in five cabins. From plush furnishings to panoramic views, every detail exudes luxury. Each stateroom offers comfort, while the dining area promises gourmet delights. Yacht Focus: a masterpiece of luxury yachting, available for charter starting at $150,000 per week + expenses.

spinnakermagazine

0

0

79

0

sailbrazil

0

0

1,229

Quasi 3 mesi fa abbiamo chiuso per l’ultima volta la porta di casa nostra, la prima casa in cui abbiamo vissuto insieme per 3 magnifici anni. A 3 mesi dal trasloco, com’è cambiata la nostra vita? IL SONNO Non so perché, ma in barca riposiamo meglio. È così. Alle 7 ci svegliamo, con un’ora di anticipo sulla sveglia, freschi e riposati. LE PAUSE Ogni momento libero è dedicato a preparare la barca per la traversata oceanica. Ce n’è per tutti: dissalatore, winch, pompa del frigo, ordine nei gavoni, manutenzione dei candelieri, etc etc etc Stavo leggendo un libro sul linguaggio e sulle metafore, ma è tutto in pausa, al secondo posto rispetto ai lavori. Solo la settimana enigmistica prima di dormire rimane un must insuperabile. GLI SPAZI Cosa ve lo dico a fare 😅 Cos’altro vi viene in mente? Scrivetelo nei commenti 💪🫶 Come sempre a domani ❤️ Camilla

andreaecamilla

0

0

4,949

Det känns alltid lite speciellt första dygnet av en långsegling. Vi har nu påbörjat seglingen över Karibiska havet, ca 1200sjömil som vi tror tar ca 8dagar. Första biten är ren västerut och ser ut att bli 12-16m/s i vind. Sista sträckan, när vi passerat ABC öarna och seglar mer söderut längs med Colombias kust ser ut att bli den tuffaste biten. Det  brukar ofta blåsa hårdare här på grund av accelarationszoner och det faktum att vi även behöver skära av söderut mot Panama och eventuellt få vågorna mer i sidan påverkar  också hur bekväm seglingen blir. Men det ska nog gå bra det här med. Vi har medströms och vågorna är inte mer än 1m höga just nu. Jag planerar att göra dagliga uppdateringar från havet även på denna långsegling. Kommentera gärna med "💙⛵️" om du ser fram emot att följa vår segling dag för dag över Karibiska havet. Nu ska jag fortsätta njuta på däck i solen ☀️ Och ja, jag ska även ta rodret en stund och låta resten av familjen njuta med ⛵️

sowhyknot

0

0

780

Motion breaks things. Fatigue makes you stupid. Stupidity feeds fear. Fear feeds panic. Offshore failures don't come in ones. They compound. Recognize the chain.

Thelastpirate

0

0

804