close

Welcome aboard to the our video site for sailors. We are being constantly blasted by scammers and pirates, so registration is  invite only


contact@sailorsahoy.com with "Invite". No spam, no newsletters. Just a free account

শর্টস সৃষ্টি

Vidéo de bord du 02 novembre 2019 - Jour 6 Durant la Transat Jacques Vabre 2019, suivez le quotidien de Manuel Cousin et Gildas Morvan à bord de l'Imoca Groupe Sétin FRA71.

groupesetinvoile5611

0

0

44

i have been sailing around the world for 7 years and i met my partner 1.5 years into this adventure. we now have two kids together and are still traveling.

floatingnestsirius

0

0

1,351

Video from the Komodo Family Cruise on the Seven Seas in July/August 2013 by Jacco Backx

thesevenseasliveaboard

0

0

21

🇬🇧 Sam Goodchild found his headsail completely in the water, with part of it wrapped around his port foil. All that remains is for him to retrieve it carefully. 🇫🇷 Sam Goodchild a retrouvé sa voile d'avant complètement dans l'eau, avec une partie enroulée autour de son foil bâbord. Il ne lui reste plus qu'à la récupérer avec précaution. ------------------------ ➡️ SUIVEZ-NOUS ! // FOLLOW US ! 🔗 Website : www.vendeeglobe.org 📸 Instagram : https://www.instagram.com/vendeeglobe/ 🐦 Twitter FR : https://twitter.com/VendeeGlobe | Twitter ENG : https://twitter.com/VendeeGlobeENG 🕺 TikTok : https://www.tiktok.com/@vendee_globe 💻 Facebook : https://www.facebook.com/VendeeGlobe 💼 LinkedIn : https://www.linkedin.com/company/vendée-globe/

vendeeglobetv

0

0

30,808

#shorts Kurzgesagt: So ist Segeln. Jetzt haben wir auch mal shorts ausprobiert.

wirsegeln

0

0

15,467

Nu har vi äntligen kommit in i vinden igen. Det är lite vridigt och vi kryssar och vill inte tappa höjd så seglingen kräver rätt mycket uppmärksamhet av oss just nu. Vi befinner oss ungefär här, i höjd med gränsen Colombia/Equador och bara två grader ner till ekvatorn. Planen är att segla söder om Galapagos och sedan fortsätta västerut mot Marquesasöarna, bara 3650sjömil kvar och vi har avverkat ca 400 sjömil på 4 dygn. Vi har haft ca 40 motortimmar och 56 segeltimmar. Det är somsagt en seg start att komma ut i tradvindarna och det visste vi om. Men varje timme som går så kommer vi närmare bpde tradvindarna och vårt mål på Nuku Hiva 💙🙏⛵️ Häng med på seglingen över Stilla havet och följ vår resa mot Marquesas. 🌊

sowhyknot

0

0

688