Welcome aboard to the our video site for sailors. We are being constantly blasted by scammers and pirates, so registration is invite only
contact@sailorsahoy.com with "Invite". No spam, no newsletters. Just a free account
ショーツ 作成
Seit April 2023 leben, arbeiten und reisen wir an Bord unseres Segelbootes. Wir besegeln Deutschland, Polen und Skandinavien und geniessen die Freiheit die wir haben und die Weite des Norden's. In "Habt Ihr's gewusst" erzähle ich, Micha, Fakten über tolle Orte, übers Segeln und über die Natur. Mir macht es Spass und ich freue mich über jedes like und natürlich auch über jeden Follower 😊 Abonniert unseren Kanal und verpasst keine Videos von uns. Filme über die schönsten Orte die wir bereist haben folgen in Kürze auf unserem Kanal. Seid dabei und geniesst mit uns 😉 #reisevlog #segeln #skandinavien #schweden #natur #outdoor #norwegen #sailing #sailinglife #lifeaboard #fun #freiheit
Vi har passerat ekvatorn och firade med bubbel/cola och chips direkt efter frukost🥂. Klockan var 08.26 och vi kryssade fram i 8.3knop, tack vare medströmmen, när plottern visade 0.00grader. Mäktig känsla att passera ekvatorn och det är även en seglartradition att bli godkänd av Kung Neptunus. Så han kom på besök under eftermiddagen och renade oss från landlivets synder och krönte oss till erfarna havsseglare. 🎉⛵️ Allt om ceremonin och firandet filmades så ni får se mer av det på söndagens youtube-avsnitt!▶️ Nu ska vi fortsätta "stampa på" i kryss vidare mot Galapagos. Vårt nästa delmål på seglingen till Franska Polynesien. När vi passerat Galapagos kan vi kursändra och få en mer behaglig segling. Det ser vi fram emot ⛵️💙 Området runt Galapagos är naturskyddsområde så vi behöver hålla ca 80nm avstånd annars kan man få böter på 1000dollar. ⛵️ Tycker ni att vi klarade Neptunus prövningar? Håll utkik efter söndagens avsnitt och lämna en 🌊 i kommentarerna om ni vill se hela ceremonin!