Welcome aboard to the our video site for sailors. We are being constantly blasted by scammers and pirates, so registration is invite only
contact@sailorsahoy.com with "Invite". No spam, no newsletters. Just a free account
শর্টস সৃষ্টি
** NOW SOLD ** 'Seaview', a 2013 Hanse 445, is now offered exclusively for sale with YOTI in Melbourne. Seaview is a unique opportunity to purchase a boat that is as close to new as it is possible to get. With only 20 engine hours, she has been barely used. Featuring full teak decks, bow thruster, powered winches and a superb Simrad electronics package an inspection is must. Seaview had a full service and antifoul in October 2015 and presents in stunning condition. Contact YOTI for further details or to arrange inspection in Melbourne. Jeremy Larkin 0411 059 183 http://www.yoti.com.au/listing/hanse-445-seaview
1. De saknar viktiga "lifeskills" När de ska lära sig att sitta still och räcka upp handen så lär de sig kulturella skillnader, navigera till havs och hantera vår månadsbudget i en annan valuta. Hur ska de kunna klara sig i den verkliga världen? 2. De saknar social samvaro Att sitta bredvid 25 andra barn, i samma ålder och från samma del av ett samhälle. Istället leker de med barn från fem olika länder och pratar med andra vuxna och har ögonkontakt med dem. Helt vansinnigt! 3. De saknar en utbildad lärare Hur ska vi kunna undervisa våra barn utan en lärarexamen? Vi har ju ingen officiell pedagogisk utbildning. Jag menar, vad vet vi om bästa sätt att förklara matematik, historiska revolutioner eller fysikens lagar när vi upplever dem på riktigt tillsammans med våra barn varje dag? 4. Men skolan är ju så mycket mer än skolan. Vem ska egentligen se till att våra barn mår bra? Det låter ju orimligt att lägga det ansvaret på föräldrarna som känner sina barn bäst. Bättre att lägga det på någon som får betalt för det? 5. De blir… självständiga och kritiska Vi märker att våra barn ställer frågor, löser problem själva och ibland ifrågasätter saker vi vuxna säger. Snacka om katastrof! Hur ska de någonsin vänja sig vid vuxenvärldens byråkrati om de inte först tränas att alltid följa instruktioner till punkt och pricka? Barn som tänker själva och vågar uttrycka sin egen åsikt. Hur ska vi överleva det? Vi möter månniskor som väldigt snabbt dömer oss och våra barn för att vi "hemskolar". Samma människor är väldigt snabba med att skriva "stackars barn" eller "egoistiska föräldrar" eller komma med egna tips. Innan du dömer någon annans val, har du någonsin ställt frågan varför de gjorde det? Nyfikenhet leder oftare till förståelse än fördomar. Innan du tycker synd om våra barn eller dömer våra val, ställ gärna en fråga istället. Vi påstår inte att vi har hittat den enda rätta vägen, bara den som fungerar bäst för vår familj just nu.