close

Welcome aboard to the our video site for sailors. We are being constantly blasted by scammers and pirates, so registration is  invite only


contact@sailorsahoy.com with "Invite". No spam, no newsletters. Just a free account

निकर सृजन करना

Processo de pós produção do vídeo Contato: • Instagram: www.instagram.com/phgabz/ • Email: gabrielfotografoo@gmail.com Copyright © 2022 Gabriel Gomes Todos os direitos reservados.

videomakerlitoraneo

0

0

2

December 21 45D Weather Croatia in Central Dalmatia Come sailing with 45 Degrees Sailing! Check us out at: http://www.45degreessailing.com/ Facebook : https://www.facebook.com/45degreessai... Instagram : https://instagram.com/45degreessailin... Main camera: iPhone 13 Pro Max Drone: DJI Mavic 2 Pro Mic: Rode Wireless GO II with Lav Music for the video from : http:/www.epidemicsound.com/ Filmed and Edited by Nick Hathaway, 45 Degrees Sailing

45degreessailing

0

0

477

Batfish in a swim through in Triton Bay, Indonesia. Filmed on board Coralia Liveaboard.

coralialiveaboard3844

0

0

18

0

captainssailing

0

0

42

När vi seglade över Atlanten fiskade vi en hel del och fick ordentligt med fisk. Totalt fick vi upp: 🐠 4 Mahi Mahi (10 kg + 10 kg + 5 kg + 5 kg) 🐠 1 gulfenad tonfisk på 7 kg 🐠 1 wahoo på 4 kg Det vi fiskar upp lockar såklart inte bara oss… utan även större fiskar. Man vet aldrig vad som nappar på betet. Vänner till oss har till exempel fått upp en tonfisk på hela 35 kg! Men det som hände två gånger under överfarten var något helt annat. Första gången förstod vi inte riktigt vad vi såg. En stor “fisk” simmade bakom båten med en Mahi Mahi tvärs över munnen. Den följde båten och cirklade runt vårt drag. Kanske hade Mahi Mahin sett betet och var på väg mot det, när den större tog den först. Det var häftigt. Men andra gången var ännu mer häpnadsväckande. Då förstod vi att "fisken" vi sett var en haj. Jag försökte filma, men det var svårt. Tittar man noga ser man ändå hajfenan på bilden. Den simmade bakom oss i flera minuter, säkert fem, och kom så nära som en meter från akterspegeln. Eftersom Mahi Mahin är så färgstark, gul och blå, kunde vi hela tiden se exakt var hajen var. Och som om det inte räckte… Första kvällen i Martinique, efter att vi ankrat, tänkte vi ta ett snabbt kvällsdopp. Det var redan mörkt.Men då dök en haj upp igen, vid akterspegeln. Den här gången hann både Oscar och Nils se den. Det blev inget bad. Vi tog en dusch istället 😅🦈 Vad hade ni gjort? Badat ellet duschat? 💦

sowhyknot

0

0

24

Latest Launch of the Seawind 1160 Lite from Nha Trang Bay, Vietnam. Save on delivery and plan your first sailing trip through Asia.

Multihullcentral1

0

0

319