close

Welcome aboard to the our video site for sailors. We are being constantly blasted by scammers and pirates, so registration is  invite only


contact@sailorsahoy.com with "Invite". No spam, no newsletters. Just a free account

Calção Crio

The silent language of a master in the heart of Bangkok. In my world of culinary anthropology, I don’t just look for food, I look for the soul behind the blade. Watching years of tradition in one motion is hypnotic. This isn’t just a dinner; it’s a living heritage preserved in a modern city. Part 1: The Mastery. Wait for Part 2 to see the 15 masterpieces we tasted. Mastery, precision, chef skills, Bangkok food guide, ASMR food, satisfying, culinary anthropology, luxury travel, Michelin guide, how it's made, traditional techniques, secret recipes, food history.

sailingkanoa

0

0

3

🍹🎶 Sip, groove, repeat! Our onboard bar is where the party begins. Enjoy handcrafted cocktails, a wide selection of spirits, and the rhythmic beats of the sea. Let the good vibes flow as you sail with us. Cheers to unforgettable moments! #SipAndSail #CocktailTime #mallorcalife #Palmademallorca #cocktailsonthedeck #sailinginmallorca #lovesailing #paradise

mallorcacatamarans

0

0

37

Sail to the mountain, start at the beach and ski Lofoten’s alpine mountains! Ski & Sail Lofoten is an adventure for those who want to sail to the mountain, start at the beach and ski in the alpine Lofoten mountains. A trip for those who like challenges; being outside, explore and experience something unique, wild, raw and beautiful! Welcome on board on new adventures! Produced by B4Experience

seilnorge

0

0

508

0

tropicalsailingcatamarantours

0

0

20

Installation of insulated windowshades. The magnets made it super easy to install. No tools needed, just open the box and attach to windows. Video was sponsored by www.vanncamp.com and recommended by SOLITUDE AND SAILING. Check out the vanncamp website for additional items that may help your vanbuild.

solitudeandsailing

0

0

1,909

Tiriamo su l’ancora verso le 7:30. La giornata inizia con un piovasco leggero. Superate le gocce del mattino, sale il vento. Un pezzo di Genoa e subito corriamo a 6 nodi. Tutto procede tranquillo. Oggi più che mai il concetto “più vento meno tela” ci permette di condurre una navigazione tranquilla. 30 nodi di bolina, un fazzoletto di Genoa e la velocità di 5,5 nodi ci permette di non sdraiare la barca, anzi di svolgere una navigazione rilassata e serena. Si avvicina il momento dell’ormeggio a le marin. E qui si apre la riflessione del giorno. Ormeggio da quando sono ragazzino, molto prima di prendere la patente. In varie condizioni, dalle più impegnative alle più rilassate. Julia non ha l’elica di prua e questo non ha mai rappresentato un problema nè ne ho mai percepito il desiderio. Oggi mentre ci avviciniamo al porto guardo l’anemometro: 20/24 nodi. Sempre 20/24 nodi. Non scende. Speriamo in un posto barca che abbia vento in poppa, penso. Arriviamo, arriva il gommone che ci indica il posto barca. Completamente al traverso. Vento a 90gradi da sinistra. Qui l’ormeggio si fa di poppa, con corpomorto preso da una boa a prua. Quindi facendo retromarcia per entrare nel posto barca bisogna essere anche precisi nel non prendere la trappa nell’elica (essendo le boe molto ravvicinate). Do retromarcia, la barca prende velocità. Diventa manovrabile con facilità, entro tra le boe. Qui arrivano i 20 soliti nodi al traverso. Ok, bisogna fare in fretta. Cami fissa la prua, io la poppa. Julia è blindata e al sicuro. Anche questa volta danni zero.. Qui veniamo al punto. Non ho mai sbagliato un ormeggio. Non lo dico con arroganza, lo dico con sicurezza (complice il fatto forse di avere sempre una soglia di attenzione molto alta). Eppure ogni volta, ogni nuovo ormeggio è come se fosse il primo. Dimentichi di quella volta in cui avevi 30 nodi al traverso, non 20, e tutto andò bene lo stesso. Dimentichi tutto, la statistica sparisce. Ogni ormeggio è come il primo. Forse è proprio per questo “non prendere le cose sotto gamba” che per fortuna non dobbiamo leccarci le ferite dopo ogni operazione delicata. A.

andreaecamilla

0

0

2,602