close

Welcome aboard to the our video site for sailors. We are being constantly blasted by scammers and pirates, so registration is  invite only


contact@sailorsahoy.com with "Invite". No spam, no newsletters. Just a free account

Cortos crear

Whether you’re seeking a cutting-edge racing machine or a sleek fast cruising catamaran, the Gunboat series has it all! Experience the thrill of speed and unrivaled performance, designed for those who crave adventure on the water. No matter which model you choose, you’ll be aboard one of the fastest boats on the water, combining speed with style! 🔥 Elevate your sailing journey—choose Gunboat and feel the difference! #Gunboat #FastSailing #PerformanceCatamarans #SailInStyle #AdventureAwaits

gunboatcatamarans

0

0

5,476

0

sailing_lil_gypsy

0

0

14

0

cyrillebonave2881

0

0

519

Uscita giornaliera con Sun 2000, una maneggevole barca a vela noleggiabile anche senza patente (oppure con skipper). Siamo alla Brussa di Caorle, un'oasi lagunare tra Livenza e Tagliamento: paradisiaca la sua lunga spiaggia per chi non ama le file di sdrai ed ombrelloni.

racecruisesasvenezia

0

0

273

0

catamaransnvenkaiah6120

0

0

1

Det känns alltid lite speciellt första dygnet av en långsegling. Vi har nu påbörjat seglingen över Karibiska havet, ca 1200sjömil som vi tror tar ca 8dagar. Första biten är ren västerut och ser ut att bli 12-16m/s i vind. Sista sträckan, när vi passerat ABC öarna och seglar mer söderut längs med Colombias kust ser ut att bli den tuffaste biten. Det  brukar ofta blåsa hårdare här på grund av accelarationszoner och det faktum att vi även behöver skära av söderut mot Panama och eventuellt få vågorna mer i sidan påverkar  också hur bekväm seglingen blir. Men det ska nog gå bra det här med. Vi har medströms och vågorna är inte mer än 1m höga just nu. Jag planerar att göra dagliga uppdateringar från havet även på denna långsegling. Kommentera gärna med "💙⛵️" om du ser fram emot att följa vår segling dag för dag över Karibiska havet. Nu ska jag fortsätta njuta på däck i solen ☀️ Och ja, jag ska även ta rodret en stund och låta resten av familjen njuta med ⛵️

sowhyknot

0

0

780