close

Welcome aboard to the our video site for sailors. We are being constantly blasted by scammers and pirates, so registration is  invite only


contact@sailorsahoy.com with "Invite". No spam, no newsletters. Just a free account

شارٹس بنانا

Today we got a surprise when the word was spreading that a dead orca was being salvaged by the authorities to analyze for science here at the yard in Lagos, of course we ruched over there to check it out. Follow our channel to get more information and follow up.

Sailingfridaafwisby

0

0

3,271

Sailboat Fire Extinguisher: The Simple Rule #boat #sailing #shorts

kiltmansailing

0

0

134

0

sailingpapillon

0

0

330

O canal oficial da Semana Internacional de Vela de Ilhabela apresenta vídeos promocionais, entrevistas e VTs sobre o principal evento da modalidade na América do Sul. O campeonato chega à sua 46ª edição e será disputado de 13 a 20 de julho, em Ilhabela (SP). São 120 barcos confirmados Não deixe de usar a #SIVILHABELA em seus posts...Curta e compartilhe! Mais informações em https://www.facebook.com/sivilhabela https://www.instagram.com/sivilhabela https://www.twitter.com/sivilhabela Contatos de imprensa: Flávio Perez | Juliana Leite | Katarine Monteiro +55 11 992176474 katarine@onboardsports.net contato@onboardsports.net Vídeos produzidos pela agência On Board Sports em parceria com a Duna Filmes

semanainternacionaldevelad8491

0

0

34

0

veleirobarbanegra

0

0

997

1. De saknar viktiga "lifeskills" När de ska lära sig att sitta still och räcka upp handen så lär de sig kulturella skillnader, navigera till havs och hantera vår månadsbudget i en annan valuta. Hur ska de kunna klara sig i den verkliga världen? 2. De saknar social samvaro Att sitta bredvid 25 andra barn, i samma ålder och från samma del av ett samhälle. Istället leker de med barn från fem olika länder och pratar med andra vuxna och har ögonkontakt med dem. Helt vansinnigt! 3. De saknar en utbildad lärare Hur ska vi kunna undervisa våra barn utan en lärarexamen? Vi har ju ingen officiell pedagogisk utbildning. Jag menar, vad vet vi om bästa sätt att förklara matematik, historiska revolutioner eller fysikens lagar när vi upplever dem på riktigt tillsammans med våra barn varje dag? 4. Men skolan är ju så mycket mer än skolan. Vem ska egentligen se till att våra barn mår bra? Det låter ju orimligt att lägga det ansvaret på föräldrarna som känner sina barn bäst. Bättre att lägga det på någon som får betalt för det? 5. De blir… självständiga och kritiska Vi märker att våra barn ställer frågor, löser problem själva och ibland ifrågasätter saker vi vuxna säger. Snacka om katastrof! Hur ska de någonsin vänja sig vid vuxenvärldens byråkrati om de inte först tränas att alltid följa instruktioner till punkt och pricka? Barn som tänker själva och vågar uttrycka sin egen åsikt. Hur ska vi överleva det? Vi möter månniskor som väldigt snabbt dömer oss och våra barn för att vi "hemskolar". Samma människor är väldigt snabba med att skriva "stackars barn" eller "egoistiska föräldrar" eller komma med egna tips. Innan du dömer någon annans val, har du någonsin ställt frågan varför de gjorde det? Nyfikenhet leder oftare till förståelse än fördomar. Innan du tycker synd om våra barn eller dömer våra val, ställ gärna en fråga istället. Vi påstår inte att vi har hittat den enda rätta vägen, bara den som fungerar bäst för vår familj just nu.

sowhyknot

0

0

254