Welcome aboard to the our video site for sailors. We are being constantly blasted by scammers and pirates, so registration is invite only
contact@sailorsahoy.com with "Invite". No spam, no newsletters. Just a free account
āĻļāϰā§āĻāϏ āϏā§āώā§āĻāĻŋ
Panik mitt ute till havs när autopiloten slutar fungera. Vi har 3 dygn kvar till Panama och om vi ej fÃĨr ordning pÃĨ den behÃļver vi handstyra i 78h! Det lÃĨter kanske inte sÃĨ jobbigt, men det är det. Autopiloten är vÃĨr tredje person som styr, som gÃļr att vi kan ha händerna lite mer fria och ta hand om allt inklusive barnen. Utan autopilot hade vi aldrig gett oss ut pÃĨ denna lÃĨngsegling. Sagt och gjort, jag fÃĨr sätta mig och handstyra medan Niklas Ãļppnar luckorna ner till autopiloten fÃļr att se om vi kan se vad som hänt. Och självklart händer detta med 4m hÃļga krabba vÃĨgor mitt i den välkända accelerationszonen utanfÃļr Colombia med 14-15m/s och som är kämpig redan som den är. Vi hittar vad som gÃĨtt sÃļnder och Niklas lyckas tillfälligt laga det. đ Vi har filmat lite men behÃļver just nu fokusera att ta oss i mÃĨl, men vi kommer visa och berätta mer pÃĨ sÃļndagens avsnitt till Youtube (@sowhyknot) om vad som hänt och hur vi lÃļste det. Nu hÃĨller vi tummarna fÃļr att det hÃĨller till Panama. Vi pustar ut lite, men är helt slut efter denna pärs! Nu är vi lite lÃĨga pÃĨ energi đĒĢ, fÃļrst efter dÃĨlig sÃļmn pga accelarationszonens jobbiga vÃĨgor och sen efter denna händelse. Nu längtar vi till Panama och fast land igen. Bara 3 dygn kvar... om inget mer strular... Kommentera gärna med đ om ni vill ge oss lite pepp sista dagarna!