Welcome aboard to the our video site for sailors. We are being constantly blasted by scammers and pirates, so registration is invite only
contact@sailorsahoy.com with "Invite". No spam, no newsletters. Just a free account
Shorts Create
⚠️ ATENÇÃO: Para melhor experiência, assista este vídeo em resolução 4K ⚠️ ATENÇÃO: Este vídeo deve ser assistido em sequência pela PLAYLIST: 👉 https://www.youtube.com/playlist?list=PLGt243WbrOa41T7W-G335atM_6k_pXEBj REGATA DE ABERTURA 2026 Uma regata tradicional com a finalidade de abrir a Temporada de Vela da Represa de Guarapiranga, através de uma confraternização festiva, social e beneficente com todos os velejadores da FEVESP, clubes e marinas. A Regata de Abertura é um evento organizado pelo São Paulo Yacht Club e para os velejadores de todos os clubes de vela e marinas membros da FEVESP. ADESSO terminou em 3º Lugar na Regata 08 barcos da classe MARRECO participaram oficialmente desta regata Depois da Regata fomos para Clube SPYC para confraternização e premiação Vídeo Parte 001: Preparação antes da largada. Vídeo Parte 002: Largada. Vídeo Parte 003: Primeira perna da regata. Vídeo Parte 004: Próximo ao CCC. Vídeo Parte 005: Passando CCC. Vídeo Parte 006: Próximo ao Sailing Center Vídeo Parte 007: Montando boias 1 e 2 e subindo vela balão. Vídeo Parte 008: Segunda perna da regata. Vídeo Parte 009: Montando boia 3 e subindo vela balão novamente. Vídeo Parte 010: Montando boia 4 e linha de chegada. Mais sobre o evento em: 👉 https://www.spyc.com.br/regataabertura 👉 https://classemarreco.com.br/classe-marreco 👉 https://www.youtube.com/channel/UCjDvehg2P1NRKBgqxsMrzRw
Vi försöker variera skolan så mycket det går och utnyttja fördelen med att kunna anpassa undervisningen helt efter våra barn. Igår låg Nils i mitt knä i sittbrunnen med sin mattebok från @favoritmatematik medan jag klappade honom i håret. Han älskar att bli pillad i huvudet och blir så avslappnad då. Vi hade skola på eftermiddagen, efter att ha lekt och busat en hel dag på stranden. Ibland passar det bäst att springa av sig först och sen ha skola. Idag övar jag multiplikationstabellen med Oscar. Vi försöker ofta göra det till en lek. Oscar älskar att spela, så vi slår två tärningar och multiplicerar talen som kommer upp, det har blivit en favorit. Nu fokuserar vi lite extra på 6:ans, 7:ans och 8:ans tabeller, de där som kräver lite mer träning. Vi har tagit ut just de korten ur en kortlek för att öva på just de svåra kombinationerna. Men man får ju inte glömma att det finns andra viktiga saker att lära sig på vägen, som att svaret på 7×6 är meningen med livet, universum och allting! 😉 Känner du igen citatet som Oscar använder som svar på 7×6? Idag pratade vi om minnesregler och hur man kan hjälpa sig själv att komma ihåg de lite svårare talen. Jag och Niklas delade våra egna knep, några rimmar, och andra svarar på livets stora frågor 😄 Kommentera gärna om du vet varifrån citatet kommer! 💬