close

Welcome aboard to the our video site for sailors. We are being constantly blasted by scammers and pirates, so registration is  invite only


contact@sailorsahoy.com with "Invite". No spam, no newsletters. Just a free account

Shorts Lumikha

Amazing shot of friends from another sailboat in the bay here playing with a Manatee!

faithswind

0

0

4,389

Olá a todos! No vídeo de hoje vou mostrar, passo a passo, como instalei o sistema AIS - Autonomous Identification System - da ICOM no meu veleiro. Desde a escolha do equipamento, ligações elétricas, configuração, até aos testes finais em navegação. Esclarecimento: este vídeo não é patrocinado, todo o equipamento foi adquirido por mim e as opiniões são totalmente pessoais. Se navegas à vela ou a motor e queres aumentar a segurança no mar, este vídeo é para ti. Vamos ao processo completo, sem atalhos, e com dicas práticas de quem fez a instalação na vida real. Bora lá começar! Aos que estão em Portugal, que sejam prudentes durante as próximas semanas com o estado do tempo e do mar. Verifiquem sempre a meterologia, evitem zonas de cheias e de grande ondulação e vento, e ajudem no que puderem as regiões já afectadas pela tempestade Kristin. Estamos juntos! #veleiro #winderlust #velejar #vidaabordo #ais #sailing

winderlust

0

0

3

voilieraiolos

0

0

32

CATAMARAN ALESSANDRA is custom made Lagoon Catamaran made for Alessandra Dupont and she claimed her at Les Sables D'olone /France in June@0/2013.She sailed from there to Atlantic coast of FRANCE, SPAIN,PORTUGAL ,PASSED THE BAY OF BISCAYNE WITH SAIL /40 KNOTS/,crossed GIBRALTAR TO MEDETERRANIAN,did all BALEARIC ISLANDS,IBIZA,PALMA DI MAJORCA,MENORCA,CORSICA,SARDINIA,EOLEIES,CROATIA,GREEK ISLANDS,KEKOVA TURKEY then crossed back the GIBRALTAR toLAS PALMAS to do the Christopher Colombous route via Cape VERDE ,Crossed the ATLANTIC TO ST.LUCIA. Celebrated new years Eve in Caribbean .continued ST.MARTIN,ST.BARTS,KITTS and NEVIS,SABA,BVI,PUERTO RICO,ST.THOMAS ,TCI,ALL BAHAMAS and ARRIVED TO FLORIDA. THIS FANTASTC TRIP TOOK 1 YEAR THAT WE CELEBRATED JUN20,2014. WE WILL CONTINUE REPORTING.

catamaranalessandra7715

0

0

372

For more information: For full availability and booking request: info@liveaboardindonesia.com LiveaboardIndonesia, has the largest collection of Liveaboards available for Full Boat Charter and individual bookings on existing planned trips. Check out https://liveaboardindonesia.com Social Media Accounts Youtube Subscribe: https://www.youtube.com/channel/UCFxB-K1Bwy9WiEA4I2kaXDQ?sub_confirmation=1 Facebook: https://www.facebook.com/LiveaboardIndonesia.id/ Instagram: https://www.instagram.com/liveaboardsindonesia/ Pinterest: https://id.pinterest.com/liveaboardindonesia/

liveaboardindonesia

0

0

131

Jag får ofta frågor om hur vi har råd att leva som vi gör, vad vi jobbar med och vad livet på båt kostar. Så här kommer en ärlig sammanfattning av våra första två år. Först det många missar: Vi har lagt cirka 3,14 miljoner kronor på att köpa, utrusta och förbereda båten för ett liv till havs. När båten väl var redo har våra löpande levnadskostnader landat på ungefär 16 000 kr per månad för två vuxna och tre barn. 🏝️ Marina – 1 200 kr 🍽️ Restaurang – 3 300 kr 🛒 Livsmedel – 6 000 kr 👕 Kläder & skor – 500 kr 📚 Undervisning – 300 kr 🧭 Turism – 500 kr ⛽ Bensin/Diesel – 1 400 kr 🔥 Gasol – 200 kr 💊 Läkemedel – 300 kr 🛡️ Försäkringar – 550 kr 📶 Internet & telefoni – 1 200 kr ⚓ Incheckning/Utcheckning/Agent – 200 kr 📱 Abonnemang – 250 kr 💰 Summa – 16 000 kr / månad Hur får vi det att gå ihop? Vi driver ett aktiebolag från båten där vi båda arbetar, men i dagsläget tar vi varken ut lön eller utdelning. Vår livsstil finansieras därför inte främst av nuvarande inkomster. Istället är resultatet av mer än 10 års sparande där vi investerat omkring 50 % av våra inkomster varje månad. Idag lever vi delvis på avkastning från våra investeringar och delvis på vårt sparkapital. Det här är inte ett sätt att leva som uppstod över en natt. Det är resultatet av många års planering, sparande och prioriteringar. Vad förvånar dig mest: att båten kostade 3,14 miljoner att köpa och utrusta eller att vi idag lever på 16 000 kr i månaden som familj på fem?

sowhyknot

0

0

901