close

Welcome aboard to the our video site for sailors. We are being constantly blasted by scammers and pirates, so registration is  invite only


contact@sailorsahoy.com with "Invite". No spam, no newsletters. Just a free account

Şort oluşturmak

Nuevo Yate de alquiler en Ibiza y Formentera. Sin duda la mejor forma de ver y disfrutar de las islas. Para mas fotos, puedes seguirnos en instagram bluesea_sailing Para más info al teléfono +34 633 940 351

blueseasailing6750

0

0

261

Jag får ofta frågor om hur vi har råd att leva som vi gör, vad vi jobbar med och vad livet på båt kostar. Så här kommer en ärlig sammanfattning av våra första två år. Först det många missar: Vi har lagt cirka 3,14 miljoner kronor på att köpa, utrusta och förbereda båten för ett liv till havs. När båten väl var redo har våra löpande levnadskostnader landat på ungefär 16 000 kr per månad för två vuxna och tre barn. 🏝️ Marina – 1 200 kr 🍽️ Restaurang – 3 300 kr 🛒 Livsmedel – 6 000 kr 👕 Kläder & skor – 500 kr 📚 Undervisning – 300 kr 🧭 Turism – 500 kr ⛽ Bensin/Diesel – 1 400 kr 🔥 Gasol – 200 kr 💊 Läkemedel – 300 kr 🛡️ Försäkringar – 550 kr 📶 Internet & telefoni – 1 200 kr ⚓ Incheckning/Utcheckning/Agent – 200 kr 📱 Abonnemang – 250 kr 💰 Summa – 16 000 kr / månad Hur får vi det att gå ihop? Vi driver ett aktiebolag från båten där vi båda arbetar, men i dagsläget tar vi varken ut lön eller utdelning. Vår livsstil finansieras därför inte främst av nuvarande inkomster. Istället är resultatet av mer än 10 års sparande där vi investerat omkring 50 % av våra inkomster varje månad. Idag lever vi delvis på avkastning från våra investeringar och delvis på vårt sparkapital. Det här är inte ett sätt att leva som uppstod över en natt. Det är resultatet av många års planering, sparande och prioriteringar. Vad förvånar dig mest: att båten kostade 3,14 miljoner att köpa och utrusta eller att vi idag lever på 16 000 kr i månaden som familj på fem?

sowhyknot

0

0

901

velejarevida

0

0

1,428

The Gemini Freestyle layout is very inviting and FUN! Cruise around on the beautiful, blue Florida waters in the warm sunshine or catch the sunset with up to 11 of your family or friends! Bring your favorite food, drinks, champagne....whatever you want!

thecatamarancompany

0

0

1,693

SEA LADY II, a custom built 135’ superyacht, offers you the best seat in the house for the upcoming Monaco GP & Cannes Film Festival 🍾🥂 #viral #trending #yacht #luxury #Superyacht

denisonyachting

0

0

2,540

We had a fabulous time last month with Hinckley owners and friends at the Hinckley Owners Rendezvous at Ocean Reef Club! It was a wonderful weekend on the water celebrating good times and camaraderie. . Many thanks to our brand partners who joined us for the Rendezvous including @beaulakeco @ckbradley @tritoninsurance @privateclientselect @chappywrap @garminmarine @frankclegg @soleil_toujours! Visit our website, www.HinckleyYachts.com .

thehinckleycompany

0

0

770