Welcome aboard to the our video site for sailors. We are being constantly blasted by scammers and pirates, so registration is invite only
contact@sailorsahoy.com with "Invite". No spam, no newsletters. Just a free account
Shorts Create
ONEFLY by ERPLAST One Design : Le concept est d'optimiser le temps de navigation et de s'affronter en régate avec les mêmes armes. Rapide à mettre en œuvre, le ONEFLY a un mât en deux parties avec ralingue rapportée pour facilement gréer et dégréer la voile de 5.7m² pour les plus jeunes et les petits gabarits. La coque du ONEFLY a été conçue pour pouvoir naviguer même dans des phases où il ne vole pas. La stabilité est telle que cela permet de naviguer dans toutes les conditions météo. L'optimisation du poids du ONEFLY et du système de contrôle des foils 100% carbone ne laisse pas de compromis vers la performance. Décollage facile assuré ! La conception globale du ONEFLY garantit une utilisation facile pour toute la famille pour un maximum de plaisir en régate et en loisir ! La garantie du plaisir avant tout. Pour plus d'informations abonnez-vous à la chaîne ERPLAST https://lc.cx/4Tmy Site web: https://lc.cx/4TmC Suivez nous sur Facebook : https://lc.cx/4Tmj
Min syster dog när hon var 19 år. 💔 Och det förändrade hela mitt sätt att se på livet. Hon fick aldrig leva sina vuxendrömmar. Hon var full av energi, liv och drömmar. Drömmar som hon aldrig fick chansen att uppleva, för livet tog slut från en dag till en annan. Sorgen och läkningen efter hennes bortgång har fått mig att fundera mycket över meningen med livet. Emma har blivit min inre motivation. En ständig påminnelse om att inte skjuta upp drömmar, att inte vänta på “sen”. Så vi valde att inte vänta längre. Vi gav oss iväg. Sparpengarna och pensionspengarna kanske tar slut en dag, men livet gör det också. Och vi vill leva det liv vi drömmer om nu. Idag bor vi fulltid på en segelbåt som vi seglat från Grekland till Karibien. Båten heter såklart Emma.⛵️ När min son Erik, 4 år, frågar: ”Men mamma, kommer inte Emma att leva igen?” Då svarar jag med tårar i ögonen: Nej, älskling. Men vi lever. Och genom oss får hon följa med världen runt. I vinden, i vågorna och i våra hjärtan. ❤️⛵️🌍 Livet är nu. Vänta inte på ”sen”.❤️