close

Welcome aboard to the our video site for sailors. We are being constantly blasted by scammers and pirates, so registration is  invite only


contact@sailorsahoy.com with "Invite". No spam, no newsletters. Just a free account

Corti Creare

Nu sejler jeg med her. Åbenbart.

justoceans

0

0

107

I dag markerer 1 år siden, vi sejlede fra Aarhus. Vi troede, at vi vinkede farvel til hamsterhjulet. Det gjorde vi sådan set også – altså det typiske 8-16-hamsterhjul. I stedet skabte vi vores eget hjul i vores eget hjem og lille samfund. Længe var jeg lidt påpasselig med at bruge ordet "hamsterhjul", men en veninde sagde til mig, inden vi rejste, at det skulle jeg ikke tænke over. Hun var glad i sit hamsterhjul. Og det er jo nok dét, der tæller. Det giver stof til eftertanke. For et år siden holdte vi en stor fest med venner og familie. Alle vores kære. Det er en fantastisk dag for os at tænke tilbage på. Det sidste år har budt på mange nye bekendtskaber, og med mange af dem også mere ansvar, end vi måske havde regnet med. Der har været udfordringer, bekymringer og fejl undervejs, men egentlig har vi aldrig betvivlet, at vi havde gang i noget rigtigt og ægte. Vi har brugt det sidste år på trial and error. Hver dag kommer vi et skridt nærmere den balance, vi leder efter i livet. I vores hamsterhjul. Vi prøver stadig at sætte farten ned for vores hjul, så vi kan leve langsommere. Finde glæde i små ting og ro ved, at et hjem ikke nødvendigvis er et sted, men en tilstand, der opstår, når det lykkes at leve lidt langsommere.

justoceans

0

0

121

✨Det er blevet tid til at prøve noget nyt✨ Siden vi forlod Aarhus sidste år, har vi stort set haft gaster med ombord hele tiden. Gaster kommer ombord sprudlende af ferieenergi, og det er så megafedt at mærke! Stemningen er fantastisk, og gasterne er altid ellevilde med Vela og det arbejde, vi har lavet. Det føles som et kæmpe skulderklap. Men måske har vi lige brugt vores energi på motorservice, fejlfinding eller at rense lokumssystemet, inden de kom ombord, og derfor er vores mindset sjældent det samme som vores gasters. Vi var nok ikke forberedte på, hvor meget energi det ville kræve af os at have gaster med ombord, ligesom vi - nok meget naivt - ikke havde tænkt på, hvor lidt privatliv man egentlig ville have. Det har vi i den grad kunnet mærke, at vi savner. Derudover kræver det også både tid at søge efter gaster og afholde samtaler for at finde de rette gaster til vores lille samfund. Når vores gode gaster så kommer ombord, skal der gennemgås sikkerhedsprocedurer, bådsystemer, strøm, vand og rutiner, så alle føler sig trygge ombord. Selvom vi har nydt rejsen med alle de gaster vi har haft med, har vi samtidig også følt et behov for at skrue tempoet ned og et behov for bare at være os selv og ikke skulle nå noget. Presset for at få mest muligt ud af tiden, når vi har gaster med, har vi i den grad kunnet mærke. Ikke fordi nogen har forventet det af os, men fordi vi gerne vil være gode værter. Og det er i bund og grund, fordi vi har for høje forventninger til os selv. Det kender de fleste? Så selv på tidspunkter, hvor vi måske havde mest brug for at ligge stille i en ankerbugt i en uge, har vi følt, at vi skulle videre. Sejle mere. Opleve mere. Det er ikke den måde, vi ønsker at rejse på lige nu. Selvom det har været enormt givende at have gaster med ombord, og vi har taget mange gode ting med os, så har vi også mærket, at det tager noget af det, vi egentlig sejlede ud for at finde. Derfor har vi besluttet at tage en pause fra at have gaster med ombord på ubestemt tid. Vi er enormt taknemmelige for alle dem, der har været en del af rejsen indtil nu. Vi følger vores mavefornemmelser, og lige nu skal vi prøve at dele eventyret bare med hinanden ❤️

justoceans

0

0

4